Föreläsning med Thomas Tidholm, samt Årsmöte 13/3 2024

Välkomna till en kväll på Tingshuset i Delsbo med oss i Dellenbygdens Naturskyddsförening Onsdagen den 13 Mars 2024.

Kl 19.00 kommer författaren/poeten Thomas Tidholm och föreläser med utgångspunkt i sin ”Jordlöparens bok”. Boken var Augustprisnominerad och beskrivs så här:

”I Jordlöparens bok undersöker Thomas Tidholm vårt förhållande till naturen men också naturens ambivalenta förhållande till oss. Denna underbara tankebok om konst och natur tar med läsaren på en lika poetisk som förbryllande vandring genom historien och biologin.”

Efter föreläsningen bjuder vi på fika och sen är det dags för årsmöte.

Alla är välkomna att delta på båda punkterna om man så önskar, medlemskap är inget krav!

Varmt välkomna!